Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

R11o49m54a37n 11K95o85z11e24l

26. 3. 2013 22:50

Já nákupy dělám ve všední dny. Ale ocenil jsem, když nejbližší supermarket Albert prodloužil víkendovou otevírací dobu do 20 hodin, někdy člověk dostane chuť na něco dobrého a do té doby jsem musel chodit na benzinku, kde je to samozřejmě dražší. A argumentům, že pokladní chtějí být také doma o víkendu se můžu usmát, protože jsem chodil na brigádu do kravína, kde se pracuje i na Nový rok.

0 2
možnosti
Foto

Zajisté zajímavý pohled na věc. Také jsem se dlouho (10 let) pohybovala v obchodě.V něčem s vámi asi souhlasím,ale s tou dobrovolností bych byla opatrná. Bohužel ve smlouvě nebývá uvedeno jak bude zaměstnanec pracovat. Dle smlouvy se většinou jedná o tzv.nepravidelně rozvrženou pracovní dobu. A tady nastává háček, který některé řetězce umějí využít. Při nástupu s vámi ústně dohodnou nejčastěji tzv. krátký a dlouhý týden ve 12ti hodinových směnách.Jenomže...v případě nepravidelně rozvržené pracovní doby máte nárok na 12 hodin odpočinku v kuse mezi směnami a 36 hodin odpočinku v posobě jdoucích sedmi dnech. Což zní hezky, avšak v praxi to znamená, že můžete pracovat 6 směn po 12ti hodinách, poté mít jeden den volno a poté pracovat opět 6 směn. Řetězce často nemají personál a zaměstnanci pak odpracují měsíčně velké množství hodin a někdy se dost těžko domáhají jejich proplacení. A k té dobrovolnosti - dokud jsem bydlela jinde, než v Praze tak jsem byla velmi ráda, že jsem se svým středním vzděláním, uživatelskou znalostí PC a tenkrát jedním jazykem, kterým jsem se domluvila po třech měsících na podpoře našla práci jako prodavačka. Pak jsem se přestěhovala do Prahy a situace byla trošičku lepší.Tady na podpoře být nemusíte ,ale nesmíte si vybírat a nejpravděpodobněji zase seženete práci v obchodě. V době krize (či chcete li hysterie okolo ní) také hrozil se středním vzděláním minimálně několikaměsíční pobyt na podpoře v případě, že si budete práci vybírat. Jenže podpora tu nepokryje ani pronájem pokoje. Já nevím. Pracovala jsem ve výrobě na normu, v obchodě,po navýšení kvalifikace jako administrativní síla v neziskovce, ale nikde jsem nezažila takovou otrokárnu a neúctu k zaměstnancům jako v obchodních řetězcích. Čestná vyjímka byl Carrefour:)

2 0
možnosti

Nedá mi to abych nezopakovala ještě jednou příspěvek  z jiného článku ale na stejné téma. Zkuste zakázat také požáry v sobotu i v neděli, zločinci nepáchejte v sobotu a neděli trestné činy, opovažte se v sobotu a v neděli onemocnět a když ležíte v nemocnici tak koukejte v sobotu a v neděli mazat domů.

0 2
možnosti

Opičíme se po západu,tak si vezměme příklad z Němců-pracovní doba do soboty poledne,pak utrum.U nás kdyby byly obchody otevřené 25 hodin denně,tak je to pořád málo...

1 1
možnosti
Foto

U nás Kaufland prodloužil před několika lety otevírací dobu do dvaadvaceti. Jak mi sdělil kamarád, který tam dělá v nějaké vyšší pozici, lidí jim tam přijde od dvaceti hodin už pět a půl, pokladní nadávají a jezdí domů nočními autobusy, ale těm Němcům se to asi vyplácí i tak.

0 2
možnosti

Pro me urcite zajimavy pohled na vec. Karma.

1 3
možnosti

Trochu obecněji: Jsou zaměstnání, která jsou spíše otročina za malý peníz a trest za stud žít na úkor ostatních.

Takže když tito lidé, kteří mají svobodnou volbu jít na pracák, se raději rozhodnou pro tu hůř placenou práci, nemají nárok na zlepšení podmínek?

7 4
možnosti
Foto

Věnoval jste článku hodně sil, přesto s Vámi ve většině nesouhlasím. Hlavně s tím, že někdo "musí pracovat o víkendu z vlastního rozhodnutí" - tento výrok by byl pravdivý, kdyby na jednoho uchazeče o zaměstnání připadala nejméně dvě volná místa a uchazeč - pokladní by si ještě navíc mohl vybrat mezi nabídkami s různou pracovní dobou. Je to ale jinak, nedostatek pracovních míst svazuje svobodu člověka zaměstnance, ve prospěch zaměstnavatele.

Země se sice točí každý den stejně, ale to neznamená, že musíme každý den pracovat a vydělávat peníze. V Německu už na to přišli, mají zavírací dny, ale zato se němečtí majtelé hojí na nás a dovolí si prodávat u nás třeba nonstop a jsou tak dobří v manipulaci zaměstnanců, že ti si nakonec myslí, jak nejsou svobodní, když mohou kvůli nějakým usmoleným deseti procentům pracovat i o nedělích. A pracovat o státních svátcích, to už je zhovadilost, nevím, jestli kromě našeho státu si to jinde dovolí.

6 4
možnosti

V Německu i Rakousku je důvod zavřených obchodů úplně jiný než nějaká "ochrana" zaěmstnanců - tam jde totiž o náboženství, protože v neděli chodí nemalá část národa do kostela. A to tedy v naší ateistické zemi opravdu nemá opodstatnění.

4 2
možnosti

No, příplatky nepříplatky, v prodeji v neděli a o svátcích vidím jiný problém. Lidé (ne všichni samozřejmě) už neumí trávit volý čas jinak,než bloumáním po uzavřených objektech s klimatizací  a umělým osvětlením.Dětem oblékají tepláky, ať se můžou klouzat po podlaze a vyřádit v dětské koutku. Že je venku hezky a les jen půlhodinku MHD daleko?Pche,to není in. Hlady nikdo neumře, když si nakoupí nejpozději v sobotu. Rakušané i Němci stále žijí.:-)

7 1
možnosti

jste na omylu - právě rodiny, které chtějí trávit víkendy v přírodě, tuto otvírací dobu ocení. Přes týden totiž není na nákupy čas (je lepší ten čas věnovat dětem) a velký nákupu se udělá v neděli navečer, když se vrací z výletu. Nebo v neděli ráno vysvitne jarní sluníčko - rodina se rozhodně vyjet ven a po cestě si koupí něco k snědku a buřty na ohníček...

No a proč je to tak v Rakousku a Německu jsem tu už psala - je to z náboženských důvodů, které jsou v našem ateistickém národě pasé

2 3
možnosti

Nojo, ale cirkev katolicka, kterou si tak stedre sponzorujeme praci v nedeli zakazuje.

1 1
možnosti

jasně,aby aspoň jeden den v týdnu byl člověk v klidu a odpočinul si a mysl od věcí světských obrátil k věcem duchovním.:-)

4 0
možnosti

I34r91e94n53a 17H57r63u66b68á

26. 3. 2013 15:07

Poslední diskuzní příspěvek, že si pokladní musí brát dovolenou když potřebuje na úřad, mi přišel úsměvný. Zamlčuje úmyslně výhodu, kterou tato práce má - sama diskutující dáma tvrdila, že nedostává příplatky, ale náhradní volno. V týdnu. Takže má čas si vyřídit úřady, aniž by si vzala dovolenou. Pracovala jsem také na směny, 12 a nikdy jsem snad neměla tolik času. Ano, jednou za 14 jsem musela jít o víkendu do práce, ale bylo to např. celá sobota a v neděli noc, nebo pátek noc a v neděli den.... a pak volno. Často jsem měla 5 dnů v kuse volno. Spousta času, flexibilita (zaměstnavateli jsme dávali požadavky, kdy chceme směny). O svátcích jsme se taky střídali . O víkendech vídám v obchodech hlavně brigádníky. Spíš se divím, že se paní nebojí o práci. Pokud se nebude prodávat o víkendech, svátcích a v noci, podle mě odhadem tak 1/3 půjde z kola. A další půjdou díky zavedení samoobslužných pokladen. Pak budou zase vřískat a chtít, aby stát řešil, že nemají práci.

5 2
možnosti
  • Počet článků 110
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1416x
Mladý pisálek zajímající se o ekonomii, který má problémy s pravopisem. Vedu a píši také na Devian.cz.