Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R25o53m82a13n 27K97o55z87e50l 4937216413584

Já nákupy dělám ve všední dny. Ale ocenil jsem, když nejbližší supermarket Albert prodloužil víkendovou otevírací dobu do 20 hodin, někdy člověk dostane chuť na něco dobrého a do té doby jsem musel chodit na benzinku, kde je to samozřejmě dražší. A argumentům, že pokladní chtějí být také doma o víkendu se můžu usmát, protože jsem chodil na brigádu do kravína, kde se pracuje i na Nový rok.

0/−2
26.3.2013 22:50
Foto

A51d65é59l17a 89M44o85j38ž70í19š39o59v49á 9867523714326

Zajisté zajímavý pohled na věc. Také jsem se dlouho (10 let) pohybovala v obchodě.V něčem s vámi asi souhlasím,ale s tou dobrovolností bych byla opatrná. Bohužel ve smlouvě nebývá uvedeno jak bude zaměstnanec pracovat. Dle smlouvy se většinou jedná o tzv.nepravidelně rozvrženou pracovní dobu. A tady nastává háček, který některé řetězce umějí využít. Při nástupu s vámi ústně dohodnou nejčastěji tzv. krátký a dlouhý týden ve 12ti hodinových směnách.Jenomže...v případě nepravidelně rozvržené pracovní doby máte nárok na 12 hodin odpočinku v kuse mezi směnami a 36 hodin odpočinku v posobě jdoucích sedmi dnech. Což zní hezky, avšak v praxi to znamená, že můžete pracovat 6 směn po 12ti hodinách, poté mít jeden den volno a poté pracovat opět 6 směn. Řetězce často nemají personál a zaměstnanci pak odpracují měsíčně velké množství hodin a někdy se dost těžko domáhají jejich proplacení. A k té dobrovolnosti - dokud jsem bydlela jinde, než v Praze tak jsem byla velmi ráda, že jsem se svým středním vzděláním, uživatelskou znalostí PC a tenkrát jedním jazykem, kterým jsem se domluvila po třech měsících na podpoře našla práci jako prodavačka. Pak jsem se přestěhovala do Prahy a situace byla trošičku lepší.Tady na podpoře být nemusíte ,ale nesmíte si vybírat a nejpravděpodobněji zase seženete práci v obchodě. V době krize (či chcete li hysterie okolo ní) také hrozil se středním vzděláním minimálně několikaměsíční pobyt na podpoře v případě, že si budete práci vybírat. Jenže podpora tu nepokryje ani pronájem pokoje. Já nevím. Pracovala jsem ve výrobě na normu, v obchodě,po navýšení kvalifikace jako administrativní síla v neziskovce, ale nikde jsem nezažila takovou otrokárnu a neúctu k zaměstnancům jako v obchodních řetězcích. Čestná vyjímka byl Carrefour:)

+2/0
26.3.2013 21:20

L91a50d34i84s34l85a37v11a 69H86r92u30š49k20o25v11á 6197596718360

Nedá mi to abych nezopakovala ještě jednou příspěvek  z jiného článku ale na stejné téma. Zkuste zakázat také požáry v sobotu i v neděli, zločinci nepáchejte v sobotu a neděli trestné činy, opovažte se v sobotu a v neděli onemocnět a když ležíte v nemocnici tak koukejte v sobotu a v neděli mazat domů.

0/−2
26.3.2013 19:40

A83n65t71o98n54í44n 52T53r77č20á12l25e27k 6869294906347

Opičíme se po západu,tak si vezměme příklad z Němců-pracovní doba do soboty poledne,pak utrum.U nás kdyby byly obchody otevřené 25 hodin denně,tak je to pořád málo...

+1/−1
26.3.2013 17:38

J66a40r73m79i88l74a 98Č44e50r68n28á 2446482779926

U nás Kaufland prodloužil před několika lety otevírací dobu do dvaadvaceti. Jak mi sdělil kamarád, který tam dělá v nějaké vyšší pozici, lidí jim tam přijde od dvaceti hodin už pět a půl, pokladní nadávají a jezdí domů nočními autobusy, ale těm Němcům se to asi vyplácí i tak.

0/−2
26.3.2013 17:43
Foto

R10o95m33a35n 78K34o40z89e42l 4837336593834

No také tam po 20.hodině už není pečivo a s máslem bývá také problém, takže si to dělají i sami.

0/0
26.3.2013 22:46

S77y12l62v90a 33Š76p52o28r97k55o93v89á 9726649130744

ANo - pokud bude většina národa chodit v neděli do kostela - takže v obchodě by moc lidí nebylo - má to svou logiku. Ovšem u nás je docela jiná situace

+1/−1
26.3.2013 18:14

M34i18l39o42š 19D25v30o62ř92á22č98e36k 2495408940654

Pro me urcite zajimavy pohled na vec. Karma.

+1/−3
26.3.2013 17:28

E25v24a 66H47a15s37n20í70k34o73v11á 1494381446154

Trochu obecněji: Jsou zaměstnání, která jsou spíše otročina za malý peníz a trest za stud žít na úkor ostatních.

Takže když tito lidé, kteří mají svobodnou volbu jít na pracák, se raději rozhodnou pro tu hůř placenou práci, nemají nárok na zlepšení podmínek?

+7/−4
26.3.2013 16:07

J68a36r24m17i74l92a 26Č73e61r81n98á 2966212769266

Věnoval jste článku hodně sil, přesto s Vámi ve většině nesouhlasím. Hlavně s tím, že někdo "musí pracovat o víkendu z vlastního rozhodnutí" - tento výrok by byl pravdivý, kdyby na jednoho uchazeče o zaměstnání připadala nejméně dvě volná místa a uchazeč - pokladní by si ještě navíc mohl vybrat mezi nabídkami s různou pracovní dobou. Je to ale jinak, nedostatek pracovních míst svazuje svobodu člověka zaměstnance, ve prospěch zaměstnavatele.

Země se sice točí každý den stejně, ale to neznamená, že musíme každý den pracovat a vydělávat peníze. V Německu už na to přišli, mají zavírací dny, ale zato se němečtí majtelé hojí na nás a dovolí si prodávat u nás třeba nonstop a jsou tak dobří v manipulaci zaměstnanců, že ti si nakonec myslí, jak nejsou svobodní, když mohou kvůli nějakým usmoleným deseti procentům pracovat i o nedělích. A pracovat o státních svátcích, to už je zhovadilost, nevím, jestli kromě našeho státu si to jinde dovolí.

+6/−4
26.3.2013 16:06

S78y66l60v37a 74Š57p97o65r69k95o97v67á 9176459240794

V Německu i Rakousku je důvod zavřených obchodů úplně jiný než nějaká "ochrana" zaěmstnanců - tam jde totiž o náboženství, protože v neděli chodí nemalá část národa do kostela. A to tedy v naší ateistické zemi opravdu nemá opodstatnění.

+4/−2
26.3.2013 16:34

O34l58g16a 39P98o35l32á30č71k97o50v14á 4644153394978

A nebylo by tedy dobré,aby to, co němečtí majitelé musejí respektovat ve své rodné zemi, akceptovali i u nás. Ač jsme neznabozi? Němka v neděli na pokladnu nemusí,ale Češka ano?

+4/−2
26.3.2013 16:55

S92y18l94v43a 88Š10p69o57r70k70o54v20á 9756359180374

Opravdu to nechápete? Němečtí majitelé to "nemusejí respektovat" - oni za prvé sami chtějí většinou do toho kostela jít, za druhé vědí, že by se jim otevřít nevyplatilo, protože nemalá část zákazníků by byla v kostele, nikoliv v obchodě. Je to prostě součást jejich životní kultury. Ovšem součástí naší současné životní kultury to není - tak proč to sem uměle roubovat? A hlavně - jak to zdůvodnit? Ze se to určité - jednoznačně menšinové - části národa nelíbí, tak se tomu musí většina přizpůsobit?

+3/−3
26.3.2013 17:00

J46a11r74m48i15l46a 26Č52e43r39n65á 2756172929106

Součástí naší české kultury by mělo být to, že alespoň o státních svátcích si odpustíme courání po superhyper. Dříve to tak bylo, bude to snad opět tak.

+2/−2
26.3.2013 17:12

S63y66l98v73a 98Š50p79o89r33k87o58v68á 9386809210534

Aha - další "moudrá", která ví nejlíp, co by ostatní lidé měli dělat a co by pro ně bylo nejlepší? To už nám tu soudruzi říkali 40 let - a nějak to nemělo úspěch. Co kdybyste nechala na lidech, aby dělali to, co jim vyhovuje? Jak vidíte z blogu, jsou i pokladní, kterým to prostě vyhovuje... tak prosím nechtějte nacpat lidi do škatulek podle vašich osobních kritérií... jak vyplývá z opakovaných průzkumů, velká většina české populace je pro nedělní prodej - a já opravdu nevidím důvod, proč by se převážná většina měla přizpůsobovat  zanedbatelné menšině.

+4/−3
26.3.2013 17:20

J46a89r22m66i63l40a 90Č92e55r90n51á 2106592449926

To byste nebyla ani vy, kdybyste zase nevytahovala soudruhy a škatulky ;-D Nedávno jste kdesi psala, jak je demokracie špatná, protože v ní rozhodují i ti méně chytřejší, dokonce jste kdysi chtěla omezit volební právo, a teď byste zase vše nechala na lidech a většině... paní Šporková, jednou tak a podruhé zase jinak... to přece nejde.

+1/−1
26.3.2013 17:35

S50y76l70v89a 53Š76p60o19r86k66o20v51á 9596559770874

Já bych to hlavně chtěla nechat na co nejsvobodnějším rozhodnutí každého... ne vnucovat většině národa, které vyhovují v neděli otevřené obchody, že mají smůlu

0/−1
26.3.2013 18:15

J71a31n 85Š28e85s93t36á45k 3338759169274

zase když má Češka za to volnoběh v pondělí, může vzít sviště třeba do poloprázdné ZOO, kde by se jinak v neděli mačkali;-D

+2/0
26.3.2013 17:45

J18a98r79m40i87l93a 18Č90e66r89n67á 2766842809356

Ano, náboženství a nutnost odpočinku sedmý den je jedním z důvodů, proč v neděli neprodávat. Vedle té ochrany zaměstnanců. Tu ochranu jste ani nemusela dávat do uvozovek, ona to ochrana skutečně je.

+3/−2
26.3.2013 16:58

S10y52l87v40a 46Š77p13o78r77k73o25v17á 9556509340664

Tzv. "ochrana" zaměstnanců je jedním z důvodů, proč je na tom Evropa momentálně tak, jak je - a bude stále hůř

+2/−3
26.3.2013 17:00

J77a69r43m10i87l85a 79Č62e65r47n85á 2306812639186

To je přirovnání zcela mimo mísu. To je to samá pitomost, jako by někdo řekl, že nastavení minimální mzdy je jedním z důvodů krachu Evropy a je třeba ho zrušit.

+2/−2
26.3.2013 17:18

S43y15l68v35a 92Š44p44o68r49k15o29v12á 9666719850614

no a ne snad? Přečtetě si taky něco od nelevicových ekonomů...

+2/−3
26.3.2013 17:21

J50a42r33m88i16l51a 79Č46e23r72n34á 2736972909816

Mně stačí diskuze pravicových demagogů.

0/−1
26.3.2013 17:38

S96y23l64v81a 12Š86p24o40r31k42o11v92á 9946679830224

to věřím - taky mám pocit, že moc odborné literatury nesledujete...

0/−1
26.3.2013 18:16

O89l78g85a 44P86o57l73á12č91k34o31v22á 4304203694698

No, příplatky nepříplatky, v prodeji v neděli a o svátcích vidím jiný problém. Lidé (ne všichni samozřejmě) už neumí trávit volý čas jinak,než bloumáním po uzavřených objektech s klimatizací  a umělým osvětlením.Dětem oblékají tepláky, ať se můžou klouzat po podlaze a vyřádit v dětské koutku. Že je venku hezky a les jen půlhodinku MHD daleko?Pche,to není in. Hlady nikdo neumře, když si nakoupí nejpozději v sobotu. Rakušané i Němci stále žijí.:-)

+7/−1
26.3.2013 15:55

S57y32l31v87a 12Š89p83o74r36k11o11v56á 9156579830784

jste na omylu - právě rodiny, které chtějí trávit víkendy v přírodě, tuto otvírací dobu ocení. Přes týden totiž není na nákupy čas (je lepší ten čas věnovat dětem) a velký nákupu se udělá v neděli navečer, když se vrací z výletu. Nebo v neděli ráno vysvitne jarní sluníčko - rodina se rozhodně vyjet ven a po cestě si koupí něco k snědku a buřty na ohníček...

No a proč je to tak v Rakousku a Německu jsem tu už psala - je to z náboženských důvodů, které jsou v našem ateistickém národě pasé

+2/−3
26.3.2013 16:39

O38l60g44a 94P22o56l94á48č49k61o89v76á 4644113204218

V době internetu není problém najít si počasí v dané lokalitě s velkou spolehlivostí den dopředu.Já opravdu nevidím žádný problém v tom,aby se v sobotu zavřelo ve 20.00 a otevřelo až v pondělí v 6.00.

+3/−2
26.3.2013 16:59

S71y40l45v72a 46Š95p19o10r94k20o18v84á 9556279960434

Já vám to samozřejmě věřím, že VY OSOBNĚ v tom žádný problém nevidíte. Jenže většina národa - a to včetně části samotných prodavačů a pokladních, jak vyplývá z článku - v tom problém vidí a nelíbilo by se jim to. A protože žijeme v demokracii. tak opravdu nevidím důvod, proč by se většina měla přizpůsobovat menšině (to už jsme tu zažili za komoušů)

+3/−3
26.3.2013 17:02

J50a52r83m69i75l74a 57Č11e37r82n47á 2496102169206

Ony si rodiny, které si zvykly nakupovat v neděli, zase zvyknou nakupovat normálně, to znamená ve všední dny a v sobotu dopoledne. Nakupuji také v neděli, proč ne, když mají otevřeno, ale že bych na tom bazírovala...

+2/−2
26.3.2013 17:06

S34y90l89v83a 73Š21p21o42r41k50o43v10á 9126479190914

jasně "zvyknout" se dá na všechno - taky nám nezbylo nic jiného než si zvyknout kdysi na komouše... Ale protože vidím, jak fungují rodiny mých potomků s malými dětmi, tak vidím, jaká je to pro ně výhoda. Vy jste taky starší ročník, děti už doma asi nemáte - tak si můžete nakoupit jindy - a já taky. Jenže ve všední den, kdy máma vyzvedává děti ze školy, školky, vodí je na kroužky či za sportem, táta se většinou vrací až navečer - tak těch pár volných chvilek chtějí věnovat svým dětem a nikoliv lítáním po nákupech. I když chápu, že existuje část rodičů, kterým je to fuk, protože jídlo je pro ně důležitější než čas věnovaný dětemRv

+2/−2
26.3.2013 17:16

J32a64r55m36i22l27a 49Č45e96r82n44á 2456622579686

Moc to rozvádíte, paní Šporková. Pro mě jednoznačně neexistuje snad rodina, která by si nedokázala čas zorganizovat tak, aby nakoupila v normální dobu, tak jako v Německu. Tečka.

+2/−2
26.3.2013 17:29

S98y87l10v83a 92Š65p42o32r31k38o20v51á 9296419730544

Ano - PRO VÁS neexistuje... v tom je totiž ten problém. Vy si prostě myslíte, že co vyhovuje vám, MUSÍ vyhovovat i ostatním. Bohužel, to je typické socialistické (levicové) myšlení...

0/−1
26.3.2013 18:13
Foto

A62d27é89l25a 84M53o78j96ž16í51š54o86v90á 9767753784826

Já bych si troufla po letech v pražských obchodních centrech toto trochu upřesnit. Ano, rodiny, které chtějí trávit víkend v přírodě asi dlouhou otevírací dobu ocení. Praxe je ale taková, že jsme měli co se týká víkendů bezkonkurenčně největší nával v pátek mezi 18 - 21 hodinou (pravidelně pracující odcházejí z práce). To se za tři hodiny udělala tržba jako někdy za celý den. V sobotu po ránu relativní klid, provoz zhruba takový jako ve všední den. Blázinec zhruba takový jako v pátek odpoledne začal v sobotu cca ve 12 hodin a trval  tak do 19 hodin, kdy se obchodní centrum prudce vylidnilo a zbyl v něm zlomek zákazníků a to byli asi ti, co den strávili v přírodě. O nedělích pak byl provoz podstatně menší, než v pátek a sobotu, ale ta vlna byla v podstatě stejná. Nejvíce lidí mezi 12 - 19 a pak už skoro nikdo. Tolik k víkendovým prodejům. Jinak si myslím, že by pokladním nevadila pracovní doba o víkendech, pokud by jejich zaměstnavatelé dodržovali nějaký rozumný systém docházky. Jenže jak jsem psala výše, praxe je taková, že smlouva se vytvoří na nepravidelnou prac.dobu, ústně se přislíbí systém krátkého a dlouhého týdne a to se pak nedodržuje, protože řetězce vykrývají sedmidenní provoz s minimem zaměstnanců. Odpracujete klidně 250 hodin měsíčně ve velmi nepravidelných směnách bez systému (klidně i šest dvanáctihodinovek po sobě, což je ze zákona v pořádku). Odpracované přesčasy vám v lepším případě proplatí tři měsíce po jejich odpracování (což je ze zákona také v pořádku), v horším spoléhají na to, že zaměstnanec zákoník nezná a nebo se prostě neozve. V Praze se výdělek za těch 250 hodin měsíčně pohybuje okolo 12ti až 13ti tisíc, za směnu obsloužíte několik set zákazníků...prostě problém spíš v psychologii práce a organizaci práce:)

+1/0
27.3.2013 22:30

J81a43n 22Š12e62s25t36á88k 3428339979124

až dojemná starost o ostatní, kteří jsou ale mož*ná v zeleni častěji než Vy sama;-D

0/0
26.3.2013 17:47

J75a30r13o32s37l80a27v 72T41a83c55h18o12v77s51k20y 2552400544620

Nojo, ale cirkev katolicka, kterou si tak stedre sponzorujeme praci v nedeli zakazuje.

+1/−1
26.3.2013 15:40

O40l67g46a 96P61o52l98á12č63k36o52v30á 4804943394308

jasně,aby aspoň jeden den v týdnu byl člověk v klidu a odpočinul si a mysl od věcí světských obrátil k věcem duchovním.:-)

+4/0
26.3.2013 15:56

J50a64r62o94s57l15a50v 96T87a13c98h84o72v25s43k11y 2772440704180

Vynucene duchovno je opravdu terno. Kdo v nedeli mysli na neco jineho nez modleni pacha tzv. "myslenkovy zlocin"

0/−2
26.3.2013 16:06

O82l16g69a 84P80o24l19á15č40k34o37v16á 4474303694908

nejsem věřící,duchovnem jsem myslela třeba klid na knížku nebo dobrý film. :-)

+3/0
26.3.2013 16:53

I76r58e15n34a 26H49r18u58b52á 6249386477923

Poslední diskuzní příspěvek, že si pokladní musí brát dovolenou když potřebuje na úřad, mi přišel úsměvný. Zamlčuje úmyslně výhodu, kterou tato práce má - sama diskutující dáma tvrdila, že nedostává příplatky, ale náhradní volno. V týdnu. Takže má čas si vyřídit úřady, aniž by si vzala dovolenou. Pracovala jsem také na směny, 12 a nikdy jsem snad neměla tolik času. Ano, jednou za 14 jsem musela jít o víkendu do práce, ale bylo to např. celá sobota a v neděli noc, nebo pátek noc a v neděli den.... a pak volno. Často jsem měla 5 dnů v kuse volno. Spousta času, flexibilita (zaměstnavateli jsme dávali požadavky, kdy chceme směny). O svátcích jsme se taky střídali . O víkendech vídám v obchodech hlavně brigádníky. Spíš se divím, že se paní nebojí o práci. Pokud se nebude prodávat o víkendech, svátcích a v noci, podle mě odhadem tak 1/3 půjde z kola. A další půjdou díky zavedení samoobslužných pokladen. Pak budou zase vřískat a chtít, aby stát řešil, že nemají práci.

+5/−2
26.3.2013 15:07

M50i51l45o34s31l47a44v 93K77a24n42t95o45r65e62k 1749927471529

Velice s blogem souhlasím. Moje žena, když začala pracovat, tak v nepřetržitém provozu. Práce ji o víkendech a v noci, přesně jak je napsáno- příplatky a náhradní volno, nevadila. Spíše naopak. Mimo "běžnou" pracovní dobu by realativní klid. Můj kluk pracuje taky v 7 denním týdnu, ale  v so+ne+sv nedělá a jeho kolegové jsou rádi, že jim přenechal lépe honorované dny. Já (i má žena) odcházíme ráno z domu okolo osmé a vracíme se okolo sedmé. To se na mě nezlobte, ale večer se mě již nechce lítat po nákupech, mám toho přes den dost. S radostí si náplánuji nákup na soborní nebo nedělní odpoledne. Nechci, abych, jakto bylo dříve třeba v NL, o sobotním dopledme s ostatními obyvateli Prahy letěl honem na nákupy. Stresů si užiji dost přes týden

+6/−1
26.3.2013 15:01

J55a52n 33S29c39h45n91e43i96d21e42r 5662852708221

Už po přečtení perexu mi bylo jasné, že patříte ke Svobodným! ;-D Nic ve zlém, jen, že jste všichni tak nějak...stejní. Svobodně, pochopitelně. :-)

+5/−2
26.3.2013 14:30

J89a82r90o81s26l82a35v 95T98a44c71h38o79v82s54k82y 2592750854910

nejak jsem z vaseho prispevku nepochopil jestli s blogem souhlasite nebo ne

+2/−1
26.3.2013 15:10



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.